Kolejny pomysł jak wykorzystać butelki i materiały, które mamy w domu.
Potrzebujemy puste butelki plastikowe oraz coś do wypełnienia. Warto wybierać materiały o bardzo różnej wielkości (np. kasza manna i fasola) dzięki czemu uzyskamy różne dźwięki naszych instrumentów. Inne możliwości to cekiny, surowy makaron, ryż, kamyki, piasek, koraliki, cukier, mąka, groch i wiele innych. Ogranicza nas tylko wyobraźnia lub zawartość szafki w kuchni oraz ilość pustych butelek.
Zabawy:
- Dyrygent
Jeśli wykonamy dwa zestawy butelek z takim samym wypełnieniem możemy zabawić się w dyrygenta. Jedna osoba (dyrygent) wybiera butelkę i rytm (np. dwa razy wstrząsa butelką z ryżem), druga ma za zadanie odtworzyć rytm odnajdując butelkę z takim samym wypełnieniem. Dla utrudnienia, jeśli butelki są przeźroczyste, dzieci siedzą do siebie plecami, lub mają zawiązane oczy. Następnie zamiana ról.
Odszukujemy najgłośniejsze i najcichsze butelki lub dobieramy w pary z takim samym wypełnieniem.
- Rytmy
Przykładowe rytmy podawaliśmy już na stronie szkoły (zamiast klaskania używamy grzechotki)
https://www.szkolagizycko.pl/?p=6969
- Kręgle
Wraz z płynnymi butelkami sensorycznymi, które zrobiliśmy wcześniej, ustawiamy na ziemi i możemy zagrać w kręgle.
https://www.szkolagizycko.pl/?p=7501
- Pary
Wraz z woreczkami sensorycznymi odszukujemy pary woreczek-butelka z takim samym wypełnieniem.
Jak zrobić woreczki:
https://www.szkolagizycko.pl/?p=7416#more-7416
- Tor przeszkód/slalom
https://dzieciakiwdomu.pl/2013/11/butelki-sensoryczne.html
Miłej zabawy! Agnieszka Łazar, Sylwia Zalewska, Karolina Kozłowska.