,,Szkoła do hymnu”

Uczniowie, nauczyciele, terapeuci wzięli udział w akcji ,,Szkoła do hymnu”. To inicjatywa Ministerstwa Edukacji Narodowej i Rady Dzieci i Młodzieży. Celem akcji jest włączenie się w obchody Narodowego Święta Niepodległości i wspólne odśpiewanie 4-zwrotkowego hymnu narodowego 8 listopada o godz. 11.11.

Smakujemy owoce…

Suszone owoce i warzywa to samo zdrowie – zachowane są w nich biopierwiastki, garbniki, kwasy, karoten, a także błonnik oraz pektyny. W dobrze przygotowanym suszu zachowują się też smaki i aromaty. Tak przygotowane owoce i warzywa stanowią zdecydowanie zdrowszą przekąskę niż popularne paluszki czy chipsy. Mogą one zastąpić ogólnodostępne przekąski ze sklepowej półki. Smakowanie różnorodnych, suszonych owoców i warzyw było nagrodzeniem ciężkiej pracy uczniów Szkoły Podstawowej, którzy przez okres blisko dwóch tygodni dzielnie uczestniczyli w realizacji tematu: „Zamykamy lato w słoiku – samo zdrowie z owoców i warzyw”. Wśród suszonych owoców uczniowie mogli posmakować: jabłek, gruszek, śliwek, jagód, bananów, ananasa, kiwi, kaki, czy winogron. Z warzyw natomiast: marchewki, pietruszki, selera, pora, papryki oraz buraka. Królem suszonych przekąsek został: ananas – pyszny w smaku i najbardziej aromatyczny. Continue reading  

Suszymy owoce…

Od późnej wiosny do wczesnej jesieni mamy do dyspozycji mnóstwo pysznych owoców i warzyw. Wtedy też sporo czasu spędzamy na przygotowaniu przetworów na zimę. Suszenie jest jedną z najstarszych metod konserwacji pożywienia polegającą na usunięciu wody poprzez jej odparowanie. Uczniowie Szkoły Podstawowej w ramach realizacji tematu: „Zamykamy lato w słoiku – samo zdrowie z owoców i warzyw” przez okres dwóch tygodni kroili, suszyli oraz obserwowali kolejne etapy suszenia owoców i warzyw w suszarce elektrycznej. Cały proces wymagał czasu, dlatego też wszyscy cierpliwe czekali na końcowy efekt wspólnej pracy. Continue reading  

Świeczka gaśnie gdy….

Świeczka gaśnie gdy….

Świeczka gaśnie w szczególnych okolicznościach. Przekonaj się sam.:
1. Nalej do talerza wody zabarwionej atramentem lub bibułą.
2. Na środku talerza ustaw świeczką i zapal ją.
3. Palącą się świeczkę przykryj szklanką.
4. Obserwuj, co się stanie z płomieniem świeczki i z zabarwioną wodą.
Wniosek: Świeczka gaśnie, ponieważ został zużyty tlen wypełniający szklankę a jego miejsce zajęła woda.

Continue reading