Zajęcia z wykorzystaniem metody M Montessori.

 

Koło liczb

Plastyka plus matematyka. Dziecko utrwala pojęcie koła, ćwiczy liczby, rozwija małą motorykę  i chwyt pęsetowy, uczy się o kolorach.

 

Potrzebne materiały:

  • tektura,
  • nożyczki,
  • papier kolorowy,
  • 10 drewnianych spinaczy do bielizny,
  • klej,

Przygotowanie

1.Koło wycięte z tektury, o średnicy ok. 20-30 cm, dzielimy na 10 części.

2.Na każdej naklejamy kolorowy kształt, który będzie tłem, a na nim odpowiednią ilość drobnych elementów od 1 do 10, rosnąco, na przylegających do siebie polach.

3.Na spinaczach do bielizny piszemy markerem cyfry i… gotowe! Jak widać nawet zabawa dla dzieci może być nauką. Do dzieła, można odliczać!

 

Źródło:https://www.tatento.pl/a/355/koło- liczb- zabawa-dla-przedszkolaków-liczacych-do-10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Baranek

 

Potrzebne materiały:

 

-tekturowe baranki wycięte z grubej tektury, z obrysem głowy i nóg,

-waciane kulki z waty lub płatków kosmetycznych ,

-pęseta do nakładania kulek.

 

 

Przygotowanie

 

1.Obrysuj rogi i oczy baranka czarnym flamastrem.

2.Posmaruj  baranka obficie klejem (poza głową i nogami).

3.Dokładnie obklej kulkami (z obu stron )- możesz nakładać kulki z waty przy pomocy pęsety.

 

 

 

 

 

Źródło: https:// www. Mamadomowa. pl/2013/03/ baranek. html