Tęczowe litery magiczna zabawa

Tęczowe litery to pomysł na zabawę grafomotryczną połączoną z bardzo lubianą przez dzieci techniką plastyczną.

Potrzebne materiały:

  • kartka z bloku technicznego,
  • kolorowe kredki świecowe lub pastele olejne,
  • czarna farba plakatowa, tempera lub akrylowa,
  • szeroki pędzelek i patyczek drewniany (patyczek do uszu lub można też użyć końcówki pędzelka).

Przygotowanie

  1. Kartkę należy zamalować kredkami lub pastelami pasek obok paska na różne kolory.
  2. Gdy cała kartka będzie pokryta kolorowymi paskami szerokości około 1-2cm, zamalowujmy całość czarną farbą. Ważne, aby użyć gęstej farby nie rozcieńczonej wodą.
  3. Na czarnej kartce możemy teraz pisać i odtwarzać różne wzory, litery i cyferki za pomocą drewnianego patyczka, drewnianej końcówki pędzla czy patyczka do uszu. Każdy wzór możemy łatwo zamalować ponownie czarną farba i tworzyć nowe litery i napisy.
  4. W taki sam sposób można narysować piękne obrazki i wysuszyć je. Jeśli macie ochotę na taką zabawę z młodszym dzieckiem wystarczy zamalowaną kartkę z większą ilością farby włożyć w przezroczystą koszulkę na dokumenty. Całość zaklejamy taśmą, aby farba nie wypłynęła i gotowe. W ten sposób zabawa będzie czysta. Narysowane tęczowe wzory można łatwo zmazać używając do tego na przykład wałka kuchennego. To będzie dodatkowe urozmaicenie świetnej zabawy.

 

 

Źródło:https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/04/teczowe-litery-magiczna-zabawa/

 

 

 

 

 

 

Rolkowe memo dotykowe

 

Rolkowe memo sensoryczne to zabawa rozwijająca zmysł dotyku, koncentrację i logiczne myślenie. Zobacz jak łatwo je wykonać i ile fajnej zabawy Was czeka.

Potrzebne materiały:

  • rolki po papierze
  • materiały do olejenia rolek np. sznurek, bibuła, worek foliowy, folia, papier śniadaniowy (po dwie rolki wyklejane tym samym materiałem)

 

Przebieg:

 

  1. Przed rozpoczęciem zabawy rozsypujemy rolki na dywanie i omawiamy  z dzieckiem różnice pod względem dotyku. Wyszukujemy wspólnie z dzieckiem materiały, które             są   śliskie, chropowate, gładkie, szorstkie, a które miękkie, twarde, błyszczące, matowe.

 

  1. Zawiązujemy oczy chustką i przy pomocy dotyku dobieramy w pary rolki.

 

 

Źródło:https://mojedziecikreatywnie.pl/tematyka/montessori/page/2/

 

Liczby 1-10

Jak przy pomocy prostych materiałów usystematyzować liczby 1-10?

Potrzebne będą:

  • szablony liczb (u nas zalaminowane kartki),
  • nakrętki po butelkach, lub inne przedmioty robiące za liczmany

Przebieg:

Poniższa aktywność obrazuje ćwiczenie z tabliczkami zawierającymi cyfry 1-9 i liczbę 10 oraz żetonami (55 sztuk).

 

  1. Dziecko układa po kolei liczby i przyporządkowuje do nich odpowiednią ilość żetonów –    u nas nakrętek.

 

  1. Innym wariantem ćwiczenia może być ułożenie liczb od największej do najmniejszej.

 

  1. Można również wprowadzić pojęcie :,,liczby parzyste- wszystkie mają parę oraz ,,nieparzyste”- jedna nie ma pary)  .

 

 

 

 

Źródło:https://dzieciakiwdomu.pl/2014/10/przeliczanie-do-10-kreatywna-matematyka.html