Funkcjonowanie Osobiste i Społeczne

 

 

  1. Lubię – nie lubię.

Dziecko odrysowuje swoje dłonie. Jedną z kciukiem do góry, a drugą z kciukiem w dół. Następnie wycina z gazet/kolorowanek – obrazki, które określają dziecko – co lubi robić w domu, na podwórku, kogo lubi, co lubi jeść, ulubione zabawki, ubrania, aktywności, itp. Na koniec dziecko nakleja te obrazki na wcześniej przygotowane dłonie i wspólnie omawia z rodzicem. Ta zabawa sprzyja uświadomieniu przez dziecko swoich preferencji, dorosły natomiast może dzięki temu ćwiczeniu lepiej poznać dziecko.

 

  1. Kropeczki biedroneczki.

Policz kropki biedronki, a następnie wskaż cyferkę, która odpowiada ilości kropek: https://kiddoland.pl/gry-jezyka-klujka/kropeczki-biedroneczki

 

  1. Poruszajmy się jak zwierzęta.

Zwierzęta – interaktywne zabawy ruchowe: https://view.genial.ly/5e8f24d6602d4b0e2631178e

 

 

  1. Kogo słyszysz? Czy znasz wszystkie zwierzęta?

Zwierzęta wiejskie – gra interaktywna: https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR3QGGGML9BibMG-FLVKyXoGGjLfqHFrixDwWjI_LXIjhrMZDKDXmxrui0c