Bardzo ciekawy i atrakcyjny dla dzieci sposób na sprawdzenie czy rośliny piją wodę.
Do szklanek z ciepłą wodą, wrzucamy po jednym pasku bibuły w celu zabarwienia wody lub dodajemy barwnik spożywczy, do barwienia jajek. Już po chwili możemy zaobserwować jak woda zmienia kolor.
Wyciągamy bibułę i wkładamy do każdej szklanki po jednym liściu kapusty pekińskiej .
Następnego dnia rano liście powoli zaczęły się barwić, ale nie był to jeszcze efekt na który czekaliśmy. Dopiero po kolejnej dobie nasze liście wyglądały tak jak na zdjęciu poniżej.
Roślinki tak jak człowiek potrzebują wody do życia.
Źródło:https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/10/czy-rosliny-pija-wode/#more-177
Książeczka – części ciała
Poznawanie części ciała to jedna z pierwszych zabaw rozwijających sprawność językową. Można również zaproponować dziecku oglądanie własnoręcznie przygotowanej książeczki z ilustracjami wyciętymi z gazety.
Materiały i przybory:
- kolorowy i biały papier
- nożyczki
- zszywacz
- gazeta
- dziurkacz ozdobny w kształcie koła
- mazak
Wykonanie:
- Kolorową kartkę papieru oraz dwie białe przecinamy na pół, składamy a następnie łączymy zszywaczem aby uzyskać książeczkę.
- Z gazety wycinamy obrazki przedstawiające różne części ciała dorosłych i dzieci.
- Przygotowane ilustracje przyklejamy na kolejnych kartkach książeczki a następnie podpisujemy.
- Dziecku, które już świetnie sobie radzi z nazywaniem podstawowych części ciała podpowiedz słowa nie używane przez nie do tej pory, na przykład: brew, łokieć, plecy, ramię. Dzięki temu dziecko w naturalny sposób poszerza swój zasób słownictwa!
Źródło:https://ekodziecko.com/czesci-ciala
Zagrajmy w literki
Potrzebne materiały:
- kolorowe zakrętki,
- mazaki
- biały brystol.
Wykonanie:
- Zaczynamy od napisania na zakrętkach kolejnych liter alfabetu (mogą się powtarzać, możemy też skoncentrować się na kilku wybranych, na tych które akurat utrwalamy).
- Na brystolu odrysowujemy kółka. Na początek wystarczy pięć- sześć, w dalszej kolejności możemy dojść do ośmiu – dziesięciu. Kółka kolorujemy zgodnie z kolorami zakrętek i wpisujemy w nie odpowiednie litery.
- Kiedy już wzory na brystolu są gotowe, kładziemy je przed dzieckiem i prosimy o ułożenie zakrętek z literkami w kolejności wskazanej na kartoniku
Pamiętajmy o tym, że narysowane litery nie muszą być ułożone zgodnie z kolejnością alfabetyczną – kierujmy się wyobraźnią (mogą tworzyć np. taki rytm DCBBCA, wszystko zależy od nas). Dziecko może przygotować dla nas wzory. Teraz to my będziemy się uczyć. Czy nie popełnimy żadnego błędu?
Źródło:https://www.tatento.pl/a/986/zagrajmy-w-literki