Termometr złości

 

 Termometr złości.

Witam Państwa! Dziś skupimy się ponownie na emocji: złość. Proponuję wykonanie wspólnie z dziećmi „Termometru złości”. Może on być w takiej formie, jak w załączniku. Możecie także spróbować wykonać go sami, może dzieci będą miały swoje pomysły, jak ma on wyglądać. Najważniejsze, aby była zaznaczona na nim skala naszej złości:

kolor zielony – oznacza spokój,

kolor żółty – lekkie zdenerwowanie,

kolor pomarańczowy – złość,

kolor czerwony – wściekłość.

W dymkach opisane są sytuacje, zdarzenia – dziecko ma za zadanie wczuć się w dane wydarzenie i wyobrazić sobie, jak czułoby się wtedy. Może zaznaczyć to miejsce na termometrze lub pokolorować dymek na konkretny kolor. Proponuję tu krótka rozmowę – warto dowiedzieć się, dlaczego dziecko tak się poczuło, co mogłoby zrobić, aby było lepiej (np. żeby nie reagować zbyt gwałtownie, nie denerwować się zbyt mocno w konkretnych momentach). W pustym polu dziecko ma za zadanie samemu podać przykład, kiedy, w jakich konkretnie sytuacjach lub co powoduje u niego takie odczuwanie złości, lub spokoju. Załączoną kartę można modyfikować, dziecko może rysować zamiast pisać, możemy my to robić za nie. Niech to będzie punkt zaczepienia do rozmów o złoszczeniu się, denerwowaniu i przezywaniu tych emocji przez nasze dzieci, abyśmy byli w stanie im jak najlepiej pomóc 🙂 Powodzenia!

Pozdrawiam, Zuzanna Zubowicz – psycholog.

Źródło: https://emocjedziecka.pl/termometr-zlosci-materialy-do-pracy-z-dzieckiem-emocje/