Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Uczniowie klasy IV-VII A na zajęciach funkcjonowania osobistego i społecznego oraz rozwijających kreatywność poznawali emocje – radość, smutek, złość i strach. Były one omawiane w kontekście sytuacji , w których się pojawiają. Wykonaliśmy karty pracy, pacynki przedstawiające uczucia oraz zegar emocji pozwalający wskazać co w danej chwili odczuwamy.

Poznajemy zasady dotyczące prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach.

 

„Chcesz przejść na drugą stronę? Miej otwarte oczy.

Stań na skraju chodnika nim na jezdnię wskoczysz.

Spójrz najpierw bacznie w lewo. O tak, właśnie – brawo!

Teraz z kolei szybko zwróć oczy na prawo.

Jeszcze raz popatrz w lewo, świetnie! Doskonale!

Jezdnia wolna? Idź szybko i nie bój się wcale.” („Pięć zasad” H. Łochocka)