Zabawy i ćwiczenia przy muzyce w klasie C i D.

Uczniowie klasy C i D na zajęciach muzykoterapeutycznych metoda aktywnego słuchania muzyki wg. B.Strauss poznali utwory ze zbiorów L.Bethovena „Dla Elizy” i A.Vivaldiego „Jesień”. Działania te pozwoliły na integrację różnych form aktywności: słuchania muzyki, gry na instrumentach oraz ruchu. Korzyści jakie popłynęły z realizacji tych zajęć są bezcenne dla uczniów:

  • W prosty sposób przybliżyli sobie muzykę klasyczną.
  • Poznali proste ruchy rytmiczne i taneczne, jednocześnie usprawniali umysł, ciało i precyzję ruchów.
  • Poznawali strukturę utworu muzycznego poprzez ruch i rozpoznawanie zmian w muzyce oraz różnicowanie poszczególnych jej części.
  • Poprzez zabawy rytmiczne przygotowali się do gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Kształtowali wyobraźnię dźwiękową.

Continue reading