ZABAWY Z RYTMEM!

MUZYKOTERAPIA

ZABAWY Z RYTMEM!

W tym tygodniu doskonalimy swoje umiejętności rytmiczne, a przy okazji utrwalamy wartości nut. Zachęcam do zorganizowania sobie pokrywki od garnka i łyżkę drewnianą lub metolową (w zależności czy wydobywany dźwięk nie będzie was raził) albo dwie łyżki drewniane lub po prostu jakieś przedmioty za pomocą których wystukacie prezentowane rytmy. A jeśli posiadacie instrumenty to też wspaniale. Serdecznie zapraszam:

https://www.youtube.com/watch?v=rbu1D7VEaos

https://www.youtube.com/watch?v=zKWZY6RjkBA

Motoryka mała i duża – ćwiczenia.

 

  1. Klamerkowe hula-hop.

 

Klamerki to świetny pomysł ćwiczący zręczność palców, wzmacniania motoryki małej oraz przygotowania do pisania. To prosta zabawa sensoryczno-motoryczna, w której stopniowanie nacisku przy otwieraniu klamerki wzmacnia  mięśnie palców i dłoni angażując również nadgarstek. W klamerkowe aktywności dzieci wciągają się natychmiast.

Miłej zabawy 🙂 Continue reading  

Dzisiaj zaproponujemy Państwu zajęcia 5 w 1

Na tych zajęciach doskonalimy:

– zmysł wzroku – oglądamy owoce i zwracamy uwagę na ich wygląd;

– zmysł smaku – poznajemy smak różnych owoców;

– zmysł węchu – czujemy jak pachną różne owoce;

– zmysł dotyku – dotykamy owoce i zwracamy uwagę na wielkość, kształt i fakturę;

– motoryka mała – krojenie, obieranie, mieszanie i zjadanie.

 

Przygotujemy razem z dziećmi sałatkę owocową:

Składniki:

  • 2 jabłka,
  • kawałek arbuza,
  • 2 banany,
  • garść borówek i truskawek,
  • jogurt naturalny,
  • miska,
  • nóż

 

Przygotowanie:

Jabłka i banany obieramy ze skórki, truskawki i borówki dokładnie myjemy. Banany kroimy w plastry, jabłka i arbuza na mniejsze kawałki, a z truskawek usuwamy szypułki.  Wszystkie owoce wrzucamy do miski, wlewamy jogurt i wszystko mieszamy.

 

 Smacznego!!! Sylwia Zalewska, Agnieszka Łazar, Karolina Kozłowska.

 

Zajęcia rozwijające kreatywność

 Nauka kolorów z tęczą

Każdy z nas zastanawiał się kiedyś, jak powstaje tęcza, co znajduje się na jej końcu i przede wszystkim, dlaczego jest taka piękna. Otóż powstaje ona w wyniku rozszczepienia światła słonecznego, które dostając się do atmosfery napotyka na swojej drodze kroplę wody i przez nią przechodzi. Efektem tego zjawiska jest rozkład światła białego na wielobarwne widmo. W przystępny dla dzieci sposób opowiada o tym krótki filmik –  https://youtu.be/X5OTGXAk7yU

Proponuję zabawę z kolorami. Dzieci najlepiej przyswajają sobie nowe rzeczy w formie zabawy, dlatego naukę kolorów najlepiej połączyć z zabawą. A bawić się z kolorami można na wiele sposobów. Oto kilka z nich:

Continue reading  

Dogoterapia

Witam dziś chciałabym pokazać wam jak należy zachowywać się, gdy na przykład na spacerze spotkamy obcego psa.

Ppierwsze dwa rysunki mówią nam jak należy się zachować w sytuacji gdy pies nie jest przyjaźnie nastawiony.
Kolejne dwa obrazki pozwolą nam poznać mowę ciała psa, która informuje nas w jakim nastroju jest pies. Znając mowę ciała psa będziemy bezpieczni w kontakcie z nim. Pomaga nam to lepiej zrozumieć psy i komunikować się z nimi.

Pozdrawiam Ewa Kuźnicka