Program Wprowadzający Metody Knillów.

Witam serdecznie!
Dziś proponuję Państwu wspólne wykonywanie z dziećmi Programu Wprowadzającego Metody Knillów.
Program aktywności bazuje na dotyku i ruchu – są to budulce emocjonalnego rozwoju dzieci. Poprzez kontakt fizyczny dziecko nabywa poczucie bezpieczeństwa, pewność siebie i otwartość na świat. Poprzez ruch kierujemy uwagą dziecka i pobudzamy jego zainteresowanie. Podczas wykonywania Programu Wprowadzającego każdy ruch dziecka wspierany jest przez specjalny akompaniament muzyczny, będący sygnałem konkretnej aktywności. Zadaniem muzyki jest stymulacja uwagi, a także stwarzanie korzystnych podstaw do uczenia się. Dziecko zapamiętuje kolejne sekwencje sygnałów muzycznych, co sprawia, że dotyk terapeuty / rodzica jest dla niego przewidywalny. Taka rytualizacja aktywności jest dla dziecka również źródłem poczucia bezpieczeństwa. Wykorzystywane w tej metodzie sygnały muzyczne odzwierciedlają rytm i charakter każdej czynności. Ważnym elementem jest także świadome i aktywne używanie głosu przez terapeutę / rodzica, który słowami i intonacją zachęca dziecko do podjęcia danej aktywności. Tę samą rolę ma pełnić fizyczne wsparcie (kiedy dziecko jest oparte plecami o terapeutę / rodzica) lub kontakt wzrokowy.
 
Zapraszam do codziennego wykonywania programu! Trwa kilka minut, jednak powtarzany regularnie przynosi pożądane efekty.☺
Pozdrawiam,
Zuzanna Zubowicz

https://www.youtube.com/watch?v=rA1TKTJ1kig

 Zajęcia rozwijające kreatywność

DZIEŃ  MATKI

To bez wątpienia jedno z najważniejszych świąt!

Przesyłamy wszystkim Mamom życzenia:

 „STO LAT” w zdrowiu, szczęściu i radości,

niech miłość w sercu zawsze gości

Ta matczyna, najpiękniejsza,

 dla dziecka najważniejsza.

 Niech Wam się spełni każde marzenie,

 w blasku szczęśliwych i długich lat! Continue reading  

Zabawy rozwijające słuch i uwagę słuchową dziecka.

Dzisiaj zaproponujemy Państwu ćwiczenia i zabawy rozwijające słuch i uwagę słuchową dziecka.

 

  1. Skąd dobiega dźwięk?

Zabawa polega na ustaleniu skąd dobiegają różne dźwięki np. tykanie zegara, pukanie do drzwi, odkręcona woda, odkurzacz, dzwonek telefonu itp. Siadamy naprzeciwko dziecka i nasłuchujemy skąd dobiegają różne dźwięki odwracając głowę w jego kierunku.

 

  1. Lokalizacja dźwięku

Ćwiczenia polegają na szukaniu ukrytego przedmiotu, który wydaje jakiś dźwięk, może to być zabawka, telefon czy budzik.

 

  1. Rozpoznajemy odgłosy zwierząt: https://www.youtube.com/watch?v=So2fgFBvc0g

 

  1. Odtwarzanie rytmów wystukanych przez rodzica

Do zabawy potrzebny będzie jakiś instrument bądź plastikowa butelka, garnek itp. Wystukujemy różne rytmy np.:

– głośno, cicho, cicho – głośno, cicho, cicho itd.

– cicho, głośno, cicho – cicho, głośno, cicho itd.

– cicho, głośno, głośno – cicho, głośno, głośno itd.

Rodzic wystukuje rytm np. dwa klaśnięcia, trzy uderzenia o stół, dwa tupnięcia nogą a dziecko próbuje go odtworzyć. Prezentowany rytm dostosowujemy do możliwości dziecka.

Miłej zabawy Agnieszka Łazar, Sylwia Zalewska, Karolina Kozłowska.