Zabawy edukacyjne w domu

 

Zabawy edukacyjne w domu

1.Spinacze
Tę zabawę można wykonać na kilka sposobów:
👉na małej kartce zapisujemy cyfrę, zadaniem dziecka jest przypiąć tyle spinaczy ile wskazuje cyfra,
👉na kartce zapisujemy działanie ( dodawanie lub odejmowanie ) zadaniem dziecka jest przypiąć lub zdjąć tyle spinaczy, aby powstał wynik działania.
👉młodszym dzieciom możemy narysować kropki a ich zadaniem będzie przypięcie tyle spinaczy ile jest kropek.

2.Rysowanie w kaszy, ryżu lub w mące.

Zajęcia tego typu dostarczają wielu bodźców sensorycznych a potrzebna będzie do tego tacka, kasza i wzory ( można je pobrać lub samodzielnie narysować ). Propozycja zabawy: rysowanie kształtów – należy pamiętać, aby dziecko rysowało palcem wskazującym. A jeżeli są to litery, aby zachować prawidłowy kierunek kreślenia liter, np. koło od góry w lewą stronę.

Alfabet wielkie litery https://drive.google.com/…/1NGSR7xXdQADETXjGDP9Idta_K…/view…
Wzory do rysowania https://drive.google.com/…/1Vt_5q5XVCYD-Jk6BrW0pH0_oQ…/view…

Źródło : Zawsze Kreatywnie

 

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

 Ćwiczymy sekwencje i utrwalamy nazwy produktów, które używamy w kuchni:

  1. Przygotujcie salaterki lub małe miseczki, do których włożycie suche produkty, które znajdziecie w swojej kuchni. U mnie znalazły się: pieprz ziarnisty, ziele angielskie, fasola, groch, makaron (każdy oprócz nitek), orzechy włoskie, orzechy laskowe, fistaszki, ciecierzyca itp. Muszą to być tylko takie produkty, które uczeń z łatwością weźmie do ręki i którymi się nie ubrudzi (dlatego odpada: mąka, sól, kasza, ryż, płatki, itp.).
  2. Na karteczkach należy napisać nazwy produktów, które będziecie używać. Dla każdej nazwy produktu – potrzeba po 3-4 karteczki. Karteczki następnie potasujcie i odwróćcie w taki sposób, aby nie było widać co jest na nich napisane.
  3. Rozstawcie miseczki z zebranymi produktami. Jeżeli dziecko ma problem z czytaniem, przy każdej miseczce jako podpowiedz możecie położyć napis pasującego produktu. Najpierw możecie zacząć od dwóch produktów (potrzeba tylko w tym przypadku więcej karteczek z napisami) i poszerzać je o kolejne, jak dziecko oswoi się z ich nazwami.
  4. A teraz zaczynamy zabawę: uczeń losuje 3 karteczki i układa je w szeregu – jedna za drugą. To będzie szereg podstawowy, który dziecko będzie miało za zadanie powtarzać. Z czasem szereg możemy wydłużać powyżej 3 karteczek, wszystko zależy od ucznia, jak mu idzie. Szereg główny możemy powtarzać kilka razy, tyle – ile ma ochotę, albo ile mam miejsca na stoliku czy podłodze 🙂 Jak zostanie ułożony jeden szereg, może wylosować kolejne karteczki i zacząć układać kolejny, nowy szereg. I tak zabawa zaczyna się od nowa.

Takie sekwencje możecie układać w domu ze wszystkiego. Mogą to być różne rodzaje makaronów, kolorowe guziki, klamerki do ubrań, klocki, ozdobne kamyki, itp.

Link do filmu: https://youtu.be/9O-JGu8EOf0

Continue reading