Zajęcia kreatywne

 

  1. Nauka poprzez zabawę. Figury na tablicy korkowej.

Nauka poprzez zabawę to doskonała okazja do przyswojenia wiedzy jak i do świetnej zabawy. Potrzebujecie: tablicę korkową, pineski z plastikowymi główkami, gumki recepturki.

Weźcie tablicę korkową. Pomóż dziecku powkładać pineski. Możecie ułożyć je przypadkowo lub w równych rzędach. Na kartce papieru narysuj lub wydrukuj figury geometryczne (dobierz odpowiednie do wieku dziecka.) A teraz za pomocą gumek recepturek dziecko ma za zadanie odwzorować figury, które dla niego przygotowaliście. Należy zahaczyć gumkę o jedną z pinesek i przeciągnąć ja do następnej, aż do otrzymania pożądanego kształtu. Możecie próbować stworzyć litery, liczby a także proste obrazki. Continue reading  

Termometr złości

 

 Termometr złości.

Witam Państwa! Dziś skupimy się ponownie na emocji: złość. Proponuję wykonanie wspólnie z dziećmi „Termometru złości”. Może on być w takiej formie, jak w załączniku. Możecie także spróbować wykonać go sami, może dzieci będą miały swoje pomysły, jak ma on wyglądać. Najważniejsze, aby była zaznaczona na nim skala naszej złości:

kolor zielony – oznacza spokój,

kolor żółty – lekkie zdenerwowanie,

kolor pomarańczowy – złość,

kolor czerwony – wściekłość.

W dymkach opisane są sytuacje, zdarzenia – dziecko ma za zadanie wczuć się w dane wydarzenie i wyobrazić sobie, jak czułoby się wtedy. Może zaznaczyć to miejsce na termometrze lub pokolorować dymek na konkretny kolor. Proponuję tu krótka rozmowę – warto dowiedzieć się, dlaczego dziecko tak się poczuło, co mogłoby zrobić, aby było lepiej (np. żeby nie reagować zbyt gwałtownie, nie denerwować się zbyt mocno w konkretnych momentach). W pustym polu dziecko ma za zadanie samemu podać przykład, kiedy, w jakich konkretnie sytuacjach lub co powoduje u niego takie odczuwanie złości, lub spokoju. Załączoną kartę można modyfikować, dziecko może rysować zamiast pisać, możemy my to robić za nie. Niech to będzie punkt zaczepienia do rozmów o złoszczeniu się, denerwowaniu i przezywaniu tych emocji przez nasze dzieci, abyśmy byli w stanie im jak najlepiej pomóc 🙂 Powodzenia!

Pozdrawiam, Zuzanna Zubowicz – psycholog.

Źródło: https://emocjedziecka.pl/termometr-zlosci-materialy-do-pracy-z-dzieckiem-emocje/

Funkcjonowanie Osobiste i Społeczne

 

 

  1. Na jaką głoskę rozpoczynają się zwierzęta?

Posłuchaj i zaznacz odpowiednią głoskę jaką słyszysz:https://view.genial.ly/5e94acb69334740d78ba4412

 

  1. Kto tu mieszka?

Czy pamiętacie, jak nazywają się domy zwierząt? Przypomnijmy sobie ich nazwy: https://view.genial.ly/5e8b176342b1580e14d70d07

 

  1. Puzzlowe cyferki.

Poukładaj puzzle, tak aby obrazki zostały połączone z odpowiednią cyferką: https://kiddoland.pl/gry-jezyka-klujka/puzzlowe-cyferki

 

  1. Domowa lemoniada.

A na koniec, zróbmy razem lemoniadę! Wspólne wykonanie lemoniady z dziećmi to doskonały sposób na zaciekawienie ich i zastąpienie zdrowym piciem popularnych słodkich, gazowanych napojów.

Potrzebne będą: litr wody, 2 cytryny, kilka łyżek miodu.

Sposób wykonania: Sparzoną cytrynę pokrój w plasterki, z drugiej wyciśnij sok. Wszystko wymieszaj z wodą i miodem. Schłodź w lodówce. Opcjonalnie do lemoniady możesz dodać dekoracyjnie kilka innych owoców.

 

 

 

 

 

 

Sensoryczny tablet

Sensoryczny tablet

Zabawa dostarczająca wiele pozytywnych emocji ale również pozytywnie wpływająca na rozwój naszych dzieci. Cel:

  • rozwijanie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie kreatywności
  • dbanie o porządek w miejscu pracy

Continue reading  

MUZYKOTERAPIA

Wizualizacje to pierwszy utwór z cyklu „Moozomontownia Pedagogicznie”. Piosenka została napisana w oparciu o techniki relaksacyjne. Świetnie sprawdza się na zajęciach muzykoterapeutycznych. Zalecam położyć się wygodnie, wsłuchać w tekst, mocno wyobrazić sobie wszytko co usłyszysz, a muzyka zrobi resztę. https://youtu.be/TnchSnVhCj8

Zegar emocji

Zapraszam dziś do wykonania wspólnie z naszymi dziećmi zegara emocji. Niech to będzie forma zabawy oraz powtórzenie informacji związanych z nazywaniem uczuć, opisywaniem ich. Możemy poprosić dziecko, aby nam pokazało jak się dziś czuje ( dopytajmy dlaczego tak się czuje).Możemy zagrać w grę „ Wylosuj i pokaż emocję”.  Zegar w wersji dla dziewczynki i chłopca. Dziecko może samo pokolorować, pomalować, czy wykleić swój zegar.

Udanej pracy!

Pozdrawiam,