Materiały do ćwiczeń

https://www.gov.pl/web/edukacja/materialy-cwiczeniowe-dla-uczniow-niepelnosprawnych-dostosowane-do-nowej-podstawy-programowej-ksztalcenia-ogolnego?fbclid=IwAR2hLIT6cAntN_BXxddmd44SoKgE3btubEzuw6dEGGWGSHo00oMkOiZ7B_4

Drodzy rodzice !!!

Drodzy Rodzice.
Zwracam się do Was z ogromną prośbą o kontakt z wychowawcami Waszych dzieci. Jeśli macie Państwo swoje e-maile (pewnie większość ma ) proszę o przesłanie do wychowawców.
Pozwoli nam to na wysyłanie konkretnych kart pracy, treści programowych, czy ciekawych linków, lub wideo pozdrowień do konkretnej klasy.
 
Każdy z naszych nauczycieli, opiekunów dokłada wszelkich starań by wysyłać materiały, które będą dopasowane do aktualnie realizowanego planu/programu w swoich klasach.
 
Będziemy się starać by na ogólnych profilach Facebooka zamieszczać różne ciekawe informacje, z których zarówno Państwo jak i Państwa dzieci będą mogli skorzystać.
 
Jeśli ktoś z Państwa nie wie jak poradzić sobie z założeniem e-maila i będzie potrzebował wsparcia informatycznego, oczywiście jestem do Państwa dyspozycji.
 
Podaję swój numer telefonu: 692 915 979
 
Pozdrawiam serdecznie
Arkadiusz Marcisz
 

Przykładowe ćwiczenia do wykonania z uczniem w domu.

Nabieranie łyżką.

Ta zabawa nie dość, że doskonali chwytanie i manipulowanie przyrządami, to jeszcze wspomaga rozwój samodzielnego jedzenia. Znów będą nam potrzebne miseczki, do części
z nich wsypujemy cukier, sól, kakao, mąkę czy inne sypkie produkty, a część zostawiamy pustą. Zadaniem dziecka jest za pomocą łyżeczki przenosić produkty między miseczkami, może też w nich tworzyć własne kompozycje smakowe.

Continue reading  

Ćwiczenia i zabawy stymulujące zmysł dotyku.                                                                      

  

  1. Malowanie twarzy.

Potrzebne będą:

– pędzelek, piórko lub/oraz wacik, oliwka.

Ćwiczenie polega na tym, iż delikatnie dotykamy poszczególne części twarzy dziecka pędzelkiem, piórkiem lub wacikiem nasączonym oliwką. Przy dotykaniu poszczególnych części twarzy możemy mówić „a teraz malujemy oczy, usta, policzki itd.”.

  1. Sortowanie.

Potrzebne będą:

– ryż, fasola lub inne materiały sypkie, 2 miski.

Zabawa polega na zmieszaniu np. ryżu z fasolą i zachęcaniu dziecka do poszukiwania ziarenek fasoli i ich oddzielania.