Propozycje zajęć z wykorzystaniem Metody Marii Montessori.

Tajemniczy worek:

 

Potrzebne będą:

  • worek
  • przedmioty codziennego użytku( łyżka, kredka, klucz, gumka, itp.)
  • chustka/ opaska do zakrycia oczu

 

  1. Do dużego worka wkładamy przedmioty codziennego użytku( łyżka, kredka, klucz, gumka, itp.)
  2. Zadaniem dziecka jest wylosowanie przedmiotu z zamkniętymi oczami oraz podanie jego nazwy.

 

  Gadżet na gumki do włosów

 

Potrzebne będą:

  • rolka po papierze toaletowym lub ręczniczku papierowym
  • kredki, farby, kolorowy papier samoprzylepny

 

  1. Ozdabiamy rolkę po papierze toaletowym lub ręczniczku papierowym w dowolny sposób ( malowanie kredkami, farbami, oklejanie kolorowym papierem samoprzylepnym).
  2. Nakładamy gumki, frotki.

 

 

 Pojemniczki smakowe

 

Potrzebne będą:

  • 8 identycznych nieprzezroczystych pojemniczków ( mogą być słoiczki)
  • taśma klejąca lub farby akrylowe w dwóch kolorach
  • drobne przekąski: migdały, orzechy, lub przyprawy :sól, pieprz, cukier, kwasek cytrynowy
  • chustka/opaska do przewiązania oczu

 

  1. Malujemy lub oklejamy  kolorową taśmą 4 słoiki, tak aby połowa z nich była jednej barwy
  2. Umieszczamy przyprawy/przekąski w słoiczkach ( zawartość tego samego produktu w dwóch słoiczkach- pomalowanym i niepomalowanym)
  3. Zawiązujemy dziecku oczy opaską/chustką.
  4. Zadaniem dziecka jest odgadywanie smaków oraz dobieranie w pary słoiczków z tym samym produktem.

 

 

Medytacja dla dzieci „Ogród miłości”.

 

 

  1. Zatrzymajmy się na chwilę – medytacja dla dzieci „Ogród miłości”.

Potrzebne nam będą:

  • lekko przyciemnione miejsce w domu – niech dziecko położy cię w wygodnej dla siebie pozycji, tak jak lubi. Może to być kanapa lub podłoga wyścielona poduszkami i miękkimi kocami. Możemy położyć się obok dziecka, wziąć je za rękę.
  • otwieramy link: Elżbiety Krzyżaniak-Smolińskiej – MEDYTACJA DLA DZIECI „OGRÓD MIŁOŚCI”: https://www.youtube.com/watch?v=oAh139hYZfA
  • zamykamy oczy i przez 10min. wsłuchujemy się w słowa autorki.
  • Gwarantowany relaks 😊

 

  1. Bajki czytane przez Wiktora Zborowskiego.

Zaproponujmy dziecku, aby wysłuchało jedną z bajek. Pozwólmy mu wybrać:

Bajki są krótkie, trwają od 10-15min. Po wysłuchaniu bajki możemy dać dziecku kolorowankę z bohaterem wysłuchanej przez nie bajki.

Kolorowanki pochodzą z portalu: https://miastodzieci.pl

 

  1. Znajdź kolory.

Zadanie polega na poszukiwaniu w pomieszczeniu przedmiotów w odpowiednim kolorze.

Razem z dzieckiem przygotowujemy kartki z kolorami: kartki A4 rozcinamy na 4 części i na powstałym kartoniku rysujemy koło i zamalowujemy je na jeden z wybranych kolorów (żółty, czerwony, różowy, pomarańczowy, zielony, niebieski, brązowy, czarny, szary, dla koloru białego pozostawiamy niezamalowane kółko). Odwracamy kartoniki tak, aby nie widzieć jaki kolor znajduje się pod spodem. Dziecko losuje kartonik z kolorem. Nazywa przedmioty w pokoju, w tym samym kolorze jaki jest pokazany na kartoniku.

 

  1. Balonowy król

Do tej zabawy potrzebny jest balon i kilka osób, które będą go odbijać. Zróbcie miejsce w pokoju lub salonie, aby można było bezpiecznie się bawić. Liczcie wspólnie ile razy uda Wam się go odbijać zanim dotknie podłogi. Osoba z najwyższym wynikiem otrzymuje tytuł: Balonowego króla. Na koniec możecie wykonać koronę z papieru i wręczyć ją dla Balonowego króla.

Mała żabka

 

Dzięki ćwiczeniu „ Mała żabka” dzieci uczą się:

  • poprawiać swoją koncentrację, przez co łatwiej jest im zapamiętać wiele rzeczy,
  • nie reagować impulsywnie (nie robiąc od razu tego, co myślą, że muszą robić) – kontrolować swoje emocje),
  • mieć wpływ na swój wewnętrzny świat ( na myślenie o sobie, zauważanie siebie oraz swojego ciała).

Zachęcam do wykonywania tego ćwiczenia codziennie. Usiądźmy razem z dzieckiem na podłodze, dywanie czy materacu i wspólnie wykonujmy polecenia osoby prowadzącej. Niech to będzie chwila ciszy, spokoju, koncentracji.

To jest link to nagrania wideo: https://www.youtube.com/watch?v=18SpO_lyH2Q . W załączniku natomiast umieszczam plik mp3 z ćwiczeniem „Mała żabka”.

 

Życzę powodzenia!

Zuzanna Zubowicz psycholog

Ćwiczenia

Ruch i zabawa to ważna sprawa – cd

(ćwiczenia wykorzystane z Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)

Strój wygodny ubieramy i zabawę zaczynamy (im więcej osób tym lepiej)

Na początek się przywitamy różnymi naszymi ciała częściami :

–  utrwalenie części ciała – pokazywanie i nazywanie  np. przywitanie się paluszkami u stóp, łokciami, głowami itp.

Ćwiczenia: Continue reading  

Funkcjonowanie Osobiste i Społeczne


 

 

  1. 30 marca obchodzimy Światowy Dzień Muffinka! W ten dzień zapraszamy wszystkich do kuchni 🙂

Według najprostszego przepisu na muffinki, przygotowanie ciastek nie zajmuje więcej niż pół godziny. Najprostszy przepis na muffinki wymaga podstawowych produktów, które są w każdej kuchni: mąki, mleka, jajek i oleju.

Składniki: 2 szklanki mąki, 2 jajka, 1 szklanka mleka, pół szklanki cukru, pół szklanki oleju roślinnego, 1 łyżeczka proszku do pieczenia. Continue reading  

Zajęcia muzyczne

🎶❤️Dzień dobry w poniedziałek!❤️🎶🎵 Takim muzycznym akcentem zapraszamy Was do zapisów na warsztaty ON -LINE ➡️ „Muzykącik na wiosnę i lato”🎶🎵💐🎹💃🕺🏻🎵 Każdy kto otrzyma dostęp do filmu szkoleniowego dostaje pocztą 📩📥📨💌:👉🏻 zaświadczenie,👉🏻 opisy wszystkich zabaw, aktywności, układów tanecznych, 👉🏻 płytę z planszami do kolorowych instrumentacji oraz do MUZOGRAMÓW, 👉🏻 przykładowy scenariusz zajęć z wykorzystaniem muzogramu, 👉🏻 muzykę 🎵❤️🎶🎵🎶Kochani! To aż 4‼️ godziny ZABAW z muzyką🎵🎶💃💐🕺🏻➡️ Zapraszamy na www.muzykacik.pl/warsztaty-online ❤️🎵🎶

Opublikowany przez Muzykącik Poniedziałek, 17 lutego 2020

Informacja

Praca Niepublicznego Zespołu Placówek  Oświatowych w Giżycku w zmienionych warunkach organizacyjnych, a także praca z wykorzystaniem metod i technik nauczania i terapii na odległość w związku z koniecznością zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19

 

Podstawa prawna:

1.Rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2020r. zmieniajace rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek system oswiaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem I zwalczaniem COVID-19 (DZ.U. z dnia 20 marca 2020r. poz. 492).

  1. Rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek system oswiaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem I zwalczaniem COVID-19 (DZ.U. z dnia 20 marca 2020r. poz. 493).

  Continue reading